Jejak Kehidupan
..mencari jalan pulang..

Luahan Saudara Baru

Keindahan Alam


Kata dia:
Memang, sejak dari kecil, saya suka mendengar azan. Setiap kali mendengarnya samada dari masjid atau dari peti televisyen, hati terasa tenang dan damai. Dari pergaulan dengan rakan rakan disekolah, saya mula mendekati & belajar memahami apa itu agama Islam. Tapi semua ini saya lakukan secara bersembunyi kerana saya tahu keluarga saya pasti tidak suka.
Sebaik sahaja tamat tingkatan 3, saya mengambil keputusan berhenti belajar dan terus bekerja. Dari utara, saya berpisah dengan keluarga dan terus merantau ke Shah Alam. Sewaktu di Shah Alam inilah saya dibantu oleh seorang ustazah dan pihak agama Islam Klang untuk memeluk agama Islam. Alhamdulillah Allah mempermudahkan usaha saya dan dalam usia 16 tahun saya menjadi seorang muslimah.

Tiada Respons to “Luahan Saudara Baru”

Tinggalkan Jawapan

